Ποιοι; Πού; Πότε; Γιατί; Τι συνέβη;
![]() |
Λεξόδεντρο |
Υπάρχουν πολλοί ευχάριστοι τρόποι να παρακινήσουμε τα παιδιά να γράψουν. Θα σου παρουσιάσω έναν, που σίγουρα θα σου αρέσει, γιατί όχι είναι μόνο ευχάριστος και δημιουργικός αλλά μπορεί να υπάρχει συνέχεια στην τάξη και να τροφοδοτείται με νέα στοιχεία από τα ίδια τα παιδιά. Επίσης μπορεί να συνδυαστεί εύκολα και δημιουργικά με την φιλαναγνωσία.
🍄Βάζουμε τις ταμπελίτσες με τα βασικά στοιχεία μιας αφήγησης (ήρωες, τόπος, χρόνος, γεγονότα και το γιατί).
Ας δούμε τα βήματα.
🍄Φέρνουμε ξυλάκια στην τάξη, τα λεγόμενα γλωσσοπίεστρα.(Υπάρχουν σε διάφορα χρώματα.)
🍄Χρειαζόμαστε επίσης τέσσερα δοχειάκια ή κουτάκια.
🍄Τοποθετούμε τα ξυλάκια στα δοχεία ανάλογα με το χρώμα, που επιλέγουμε με τα παιδιά.
🍄Κάθε φορά που διαβάζουμε ένα κείμενο από τη γλώσσα, που είναι μια ιστορία, βρίσκουμε όλα τα στοιχεία και γράφουμε στα αντίστοιχα ξυλάκια.
🍄Όταν έχουν συγκεντρωθεί τρία -τέσσερα ξυλάκια σε κάθε δοχείο μπορούμε να ξεκινήσουμε τη συγγραφή ιστοριών επιλέγοντας τυχαία τα ξυλάκια από κάθε κουτί.
🍄Καλούμε τα παιδιά να φτιάξουν ιστορίες.
🍄Οι λέξεις στα ξυλάκια μπορεί να εμπλουτίζονται με τη φιλαναγνωσία στην τάξη. Όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο γράφουμε τα βασικά στοιχεία στα ξυλάκια.
Ας ξεκινήσουμε να πλάθουμε ιστορίες!
👉Τα βάζω στο θρανίο μου και φαντάζομαι μια ιστορία.
Παραμυθοβιβλίο
Με τις πρώτες λέξεις και τα πρώτα γράμματα γράφουν λέξεις και τις διαβάζουν πολλές φορές.
Επιλέγουν τρεις -τέσσερις λέξεις και προσπαθούν να πουν ιστορίες.
Η δασκάλα ή ο δάσκαλός τις γράφει.
Ζωγραφίζουμε και εικόνες.
Φτιάχνουν στην τάξη ένα παραμυθοβιβλίο. Το εικονογραφούν και το βάζουν στην βιβλιοθήκη της τάξης .
Όταν θα έχει γίνει η κατάκτηση της ανάγνωσης μπορούν να το διαβάζουν μόνα τους.
![]() |
Λεξόδεντρο |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.