Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2022

Παιχνίδια γνωριμίας

Ας γνωριστούμε καλύτερα!

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Κάθε χρόνο στην αρχή της σχολικής χρονιάς τα παιχνίδια γνωριμίας και μιας πρώτης επικοινωνίας είναι απαραίτητα.

Συμβάλλουν στην αυτοεκτίμηση, τη συνεργασία και στην επιβεβαίωση ότι ανήκω στην ομάδα.


Ας γνωριστούμε λοιπόν!!!Κι ας σπάσει ο πάγος!


Πρώτα απ' όλα καθόμαστε σε κύκλο για να βλέπουμε ο ένας τον άλλον και να νιώθουμε ότι είμαστε ισότιμοι και μέλος της ομάδας της τάξης.




Έτσι φέτος ξεκινήσαμε με το «Κίνηση και όνομα».

Τα παιδιά στέκονται σε κύκλο.

Ένα παιδί μπαίνει στον κύκλο και λέει το όνομά του κάνοντας μια κίνηση. Τα υπόλοιπα παιδιά προσέχουν αυτό που κάνει και επαναλαμβάνουν την κίνηση του παιδιού που βρίσκεται στον κύκλο μαζί με το όνομά του.

Μερικά παιδιά στην αρχή ήταν διστακτικά. Έπειτα όμως ύστερα από ενθάρρυνση και βλέποντας τα άλλα παιδιά όλοι χαλάρωσαν, έκαναν την κίνησή τους και απελευθερώθηκαν.






Συνεχίσαμε με «τον ιστό της αράχνης».

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο. Το πρώτο παιδί κρατάει ένα κουβάρι νήματος λέει το όνομά του και κάτι που του αρέσει να κάνει. Δίνει το κουβάρι σε ένα άλλο παιδί και κείνο κάνει το ίδιο. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο. Κάθε παιδί κρατάει το τεντωμένο νήμα κι έτσι σχηματίζεται ο ιστός που μας ενώνει. Όταν τελειώσουν όλα τα παιδιά αρχίζει «η αντίστροφη μέτρηση» δηλαδή το τύλιγμα του νήματος. Το κάθε παιδί λέει το όνομα του παιδιού που του έδωσε το κουβάρι και θυμάται τι του αρέσει να κάνει.

Η δραστηριότητα βοηθάει όχι μόνο να θυμούνται τα ονόματα, αλλά και να μάθουν κάτι για τους άλλους ώστε να βρουν κοινά ενδιαφέροντα. Επίσης ο καθένας ακούει τον άλλον και προσέχει τι λέει.





Σχηματίζω ομάδες

Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στον χώρο κάτω από τον συνεχόμενο χτύπο του τύμπανου. Δεν ακουμπάει το ένα το άλλο, όπως οι πεζοί στον δρόμο.
Όταν σταματήσει το τύμπανο κάθε παιδί βρίσκει ένα άλλο και κάνουν δυάδα. Συζητούν λίγα λεπτά για τα παιχνίδια που τους αρέσουν και μπορούν να παίξουν στο διάλειμμα.
Στη συνέχεια το τύμπανο ξεκινάει πάλι και αρχίζουν να περπατούν με τον ίδιο τρόπο αλλά ζευγάρια. Όταν σταματήσει το τύμπανο βρίσκουν ένα άλλο ζευγάρι και κάνουν τετράδα.
Τώρα συζητούν και τα τέσσερα παιδιά για τα παιχνίδια που τους αρέσουν. Τα παροτρύνουμε να επιλέξουν ένα από τα παιχνίδια, που αρέσει στην πλειοψηφία.
Στο τέλος η κάθε ομάδα παρουσιάζει τα παιχνίδια που τους αρέσει και ποιο τελικά επέλεξαν.
Η δραστηριότητα βοηθάει τα παιδιά να επιλέγουν ένα παιχνίδι που θα παίξουν στο διάλειμμα, χωρίς προστριβές και να περνούν ευχάριστα.



Αγάπη για τα χρώματα

Στις τέσσερις γωνίες της τάξης ή σε τέσσερις ομάδες θρανίων τοποθετούμε 4 χρωματιστά χαρτόνια(π.χ. κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, γαλάζιο).
Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν το χρώμα της προτίμησης τους κι έτσι να μοιραστούν σε ομάδες.
Αφού σχηματιστούν οι ομάδες, ζητάμε να μιλήσουν και να βρουν τους λόγους για τους οποίους επέλεξαν αυτό το χρώμα.
Η παρουσίαση των λόγων μπορεί να γίνει από ένα ή και δύο παιδιά.
Για παράδειγμα: «Διαλέξαμε το γαλάζιο γιατί μας θυμίζει το χρώμα της θάλασσας. Επίσης μας θυμίζει το νερό που ξεδιψάμε.»
«Διαλέξαμε το κόκκινο γιατί έχει το χρώμα της αγαπημένης μας ομάδας.»
Είναι ένα ακόμη παιχνίδι για σχηματισμό ομάδων και συνεργασία στην τάξη. Επίσης δίνετε η δυνατότητα στα παιδιά να συνομιλήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.