Κυριακή 2 Ιανουαρίου 2022

Το ρομπότ

 Ο Ζίκο 

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Ο Ζίκο έμεινε μόνος του.  Πέρασα να τον δω από την τάξη. Τον φρόντισα λίγο και του κράτησα  συντροφιά. Μου είπε ότι δεν τον πειράζει που θα μείνει για λίγες μέρες μόνος του. Άλλωστε είναι τόσο γεμάτος από την αγάπη και την φροντίδα των παιδιών, όπως μου εξομολογήθηκε, που θα αντέξει για λίγο με τις ωραίες αναμνήσεις. Αυτό όμως που θα τον στεναχωρήσει πολύ είναι αν αργήσουν τα παιδιά να έρθουν πέρα από τις καθορισμένες διακοπές. Ελπίζει να επιστρέψουν για να τους πει τις ιστορίες του βλέποντας τα πουλιά 🐦από τα παράθυρα και  τα αστέρια 🌟 που κρέμασαν τα παιδιά στα τζάμια. Τον ταξιδεύουν στον δικό του πλανήτη 🌘 που έχει κυλιόμενα πεζοδρόμια, δέντρα σε σχήμα καρδιάς, στρογγυλά σπίτια, λουλούδια με ζαχαρωτά. 



Εκεί μιλούν συλλαβιστά, να κάπως έτσι:

-Γεια σας!😊

Πώς περ-νά-τε; Mου λεί-πε-τε! Θα κά-νου-με πολ-λά πράγ-μα-τα ό-ταν συ-να-ντη-θού-με πά-λι.

Σας πε-ρι-μέ-νω με χα-ρά!

Με Α-ΓΑ-ΠΗ

Ο δι-κός σας Ζί-κο!😊


🔊 Έτσι από το μάθημα της Γλώσσας, ''Το κυλιόμενο πεζοδρόμιο'' στον πλανήτη Μπεχ, 🌘αρχίσαμε να φτιάχνουμε τον Ζίκο που ήταν κάτοικος εκεί και μιλούσε συλλαβιστά (συλλαβισμός στη γραμματική).Χρησιμοποιήσαμε διάφορα κουτιά και άλλα υλικά όπως το ρολό από τη χαρτοταινία που τελείωσε, κουτιά από τα μελάνια του εκτυπωτή, κουτιά από το χαρτί Α4, κουτιά από τρόφιμα που έφερναν τα παιδιά. Η μπάλα έγινε από άχρηστα χαρτιά τυλιγμένα με χαρτοταινία. 

Το ποίημα που έφτιαξα περιγράφει τη διαδικασία και τους προβληματισμούς πάνω στην κατασκευή.



-Βάλε κύβο για κεφάλι,
μυαλό θα  βάλει.
Με ορθογώνιο στερεό
έχει σώμα γερό.
Τι γνώμη έχετε, παιδιά,
τι θα βάλουμε εξωτερικά;
Χρώματα, εφημερίδες ή χρωματιστά χαρτιά;

(Ψηφίσαμε τελικά τις εφημερίδες δηλαδή ανακυκλώσιμα υλικά. 
Διαλέξαμε ο καθένας και από μια εικόνα και τον ομορφύναμε ακόμα!)





-Να βάλουμε, κυρία, κυλίνδρους
 για χέρια και λαιμό.
Πόδια θα 'χει δυνατά
με δυο κουτιά ορθογώνια στερεά.





-Ωραία τα φτιάξατε, παιδιά,
τι θα κάνουμε με τα υπόλοιπα υλικά;
-Λέω, κυρία, εκείνη την πυραμίδα  
να την κάνουμε ασπίδα
και την άλλη καπελάκι,
στο ωραίο το κεφαλάκι.



Βάλτε μάτια τα καπάκια

και κουτιά για παπουτσάκια.

Κόκκινα κουμπιά στο μπουφανάκι

να μην αρρωστήσει το ρομποτάκι.



Κι όποιο άλλο υλικό βρείτε,

που δεν χρησιμοποιείτε,

το Ζίκο να σκεφτείτε.

Η Βασιλική Κ. έφερε τα μπλε μαλλιά (τσέρκια), ρολάκια από τις ταινίες της ταμειακής μηχανής του ζαχαροπλαστείου της για φρύδια και  ρολά από τις κορδέλες που τελείωναν για αυτιά και μύτη.

.............................................................................

👉Κι έτσι ο Ζίκο ξεκινώντας από το μάθημα της Γλώσσας είναι έτοιμος να συντροφεύει τα παιδιά και στα μαθηματικά για να ανακαλύψουν γύρω τους τα στερεά σώματα 

αλλά φυσικά και να πουν τις ιστορίες τους, 

τα συναισθήματά τους 

και να γίνουν φίλοι.



.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.