Τις γνώσεις μου
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Θα σου μιλήσω για την έννοια του πολλαπλασιασμού. Αυτές τις μέρες με τα παιδιά ασχολούμαστε με την προπαίδεια όπως αλλιώς τη λέμε. ''Γνωρίζω το ένα και αναζητώ τα πολλά''. Το λέει και η λέξη ότι πρόκειται για πολλά. Πώς θα το κάνω αυτό; Αρχίζω την αναζήτηση. Βρίσκω ένα ίδιο και το βάζω δίπλα του. Βρίσκω άλλο ένα και το βάζω κι αυτό. Τότε αναρωτιέμαι. Πόσα τελικά βρήκα όλα μαζί; Τα προσθέτω και φτάνω σε ένα αποτέλεσμα. Μάλιστα, είναι μια πρόσθεση. Μια επαναλαμβανόμενη πρόσθεση από ίδια στοιχεία. Η πρόσθεση άλλωστε είναι η βάση όλων των πράξεων. Είναι σαν να λέμε η ''μητέρα'' τους.
Η πρόσθεση αποτελεί το μοντέλο για πράξεις όπως ο πολλαπλασιασμός.
Ο πολλαπλασιασμός είναι μια διαδικασία επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης.
Ας θυμηθούμε, παιδιά, τις μικρές σύντομες ιστορίες από την πρώτη δημοτικού.
👩Ένα παιδί κάνει το λαγουδάκι.
🐇Σε μια γωνιά της τάξης υπάρχουν καρότα.
😀Το παιδί αναπαριστά την ιστορία.
''Κάποτε σε ένα δάσος ζούσε ένα λαγουδάκι. Πείνασε και αναζήτησε τροφή. Καθώς έψαχνε βρήκε έναν λαχανόκηπο με καρότα.
Πήγε μια φορά και πήρε 2 καρότα. Δεν χόρτασε και πήγε δεύτερη φορά και πήρε άλλα 2.Θέλησε όμως να πάει και τρίτη φορά για να πάρει άλλα δύο για το βράδυ. ''
- Πόσες φορές πήγε στον λαχανόκηπο;
- Πόσα καρότα, παιδιά, πήρε όλα μαζί;
3❌2
Τρεις φορές φορές το δύο.
Τρεις φορές πήγε και κάθε φορά έφερνε 2 καρότα.
Το σύμβολο
διαβάζεται φορές ή επί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.