Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2022

Πολλαπλασιάζω

 Τις γνώσεις μου

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Θα σου μιλήσω για την έννοια του πολλαπλασιασμού. Αυτές τις μέρες με τα παιδιά ασχολούμαστε με την προπαίδεια όπως αλλιώς τη λέμε. ''Γνωρίζω το ένα και αναζητώ τα πολλά''. Το λέει και η λέξη ότι πρόκειται για πολλά. Πώς θα το κάνω αυτό; Αρχίζω την αναζήτηση. Βρίσκω ένα ίδιο και το βάζω δίπλα του. Βρίσκω άλλο ένα και το βάζω κι αυτό. Τότε αναρωτιέμαι. Πόσα τελικά βρήκα όλα μαζί; Τα προσθέτω και φτάνω σε ένα αποτέλεσμα. Μάλιστα, είναι μια πρόσθεση. Μια επαναλαμβανόμενη πρόσθεση από ίδια στοιχεία. Η πρόσθεση άλλωστε είναι η βάση όλων των πράξεων. Είναι σαν να λέμε η ''μητέρα'' τους.


Η πρόσθεση αποτελεί το μοντέλο για πράξεις όπως  ο πολλαπλασιασμός.

Ο πολλαπλασιασμός είναι μια διαδικασία επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης.

Ας θυμηθούμε, παιδιά, τις μικρές σύντομες ιστορίες από την πρώτη δημοτικού.

👩Ένα παιδί κάνει το λαγουδάκι.

🐇Σε μια γωνιά της τάξης υπάρχουν καρότα.

😀Το παιδί  αναπαριστά την ιστορία.


''Κάποτε σε ένα δάσος ζούσε ένα λαγουδάκι. Πείνασε και αναζήτησε τροφή. Καθώς έψαχνε βρήκε έναν λαχανόκηπο με καρότα. 



Πήγε μια φορά και πήρε 2 καρότα. Δεν χόρτασε και πήγε δεύτερη φορά και πήρε άλλα 2.Θέλησε όμως να πάει και τρίτη φορά για να πάρει άλλα δύο για το βράδυ. ''




  • Πόσες φορές πήγε στον λαχανόκηπο;
  • Πόσα καρότα, παιδιά, πήρε όλα μαζί;

Πήγε 3 φορές στον λαχανόκηπο και πήρε 6 καρότα.
Δηλαδή:
Δείτε πως αλλιώς γράφουμε αυτή την επαναλαμβανόμενη πρόσθεση.

32

Τρεις φορές φορές το δύο.

Τρεις φορές πήγε και κάθε φορά έφερνε 2 καρότα.

Το σύμβολο 


διαβάζεται φορές ή επί.


Ας πειραματιστούμε τώρα με διάφορα παραδείγματα χρησιμοποιώντας πραγματικά αντικείμενα όπως μπαλάκια, ξυλάκια, βιβλία, τετράδια κ.λ.π. που υπάρχουν στη τάξη.

Τοποθετούμε τα υλικά σε ομάδες ίσου αριθμού μπροστά στα παιδιά.



Γράφουμε:  3+3+3+3   ή   4❌3

Δοκιμάζουμε να αποκωδικοποιήσουμε και το αντίθετο. Αυτό γίνεται πολλές φορές κι απ' όλα τα παιδιά. Δεν βιαζόμαστε.

Δηλαδή:

👉Τι σημαίνει δύο φορές το δύο;


''Προσθέτω ξανά 
και ξανά.''




👉2
2

Πώς αλλιώς θα γράψουμε:   👉  3❌4

4+4+4

Πώς αλλιώς θα γράψουμε:   👉26

6+6

 Ύστερα από πολλά βιωματικά παραδείγματα αλλά και  συμπλήρωση εργασιών βρισκόμαστε στη διαδικασία επεξεργασίας και εκμάθησης της προπαίδειας.
Γι' αυτό παιδιά σας προτείνω και κάποια βιντεάκια για να γίνει πιο διασκεδαστικός ο τρόπος που μαθαίνετε.

👉Ας δούμε την προπαίδεια του 






Και τώρα η διπλάσια του 2 δηλαδή του 



Συνεχίζουμε με την διπλάσια του 4 δηλαδή του



Παιδιά, του 5 είναι πιο εύκολη




Και η διπλάσια του 5 δηλαδή του 10 είναι ακόμη πιο εύκολη αφού... είσαστε μια τάξη πολύ πολύ εντάξει και οι δάσκαλοι σας έχουν μη βρέξει και μη στάξει.






Να θυμάστε με επανάληψη και εξάσκηση θα τις έχετε στα δάχτυλα!
 
👉Οι υπόλοιπες προπαίδειες τις επόμενες ημέρες.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.