Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2022

Σχολείο για χαρούμενα παιδιά

 Φανταστείτε ένα σχολείο

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,

Έγινα δασκάλα για να βγαίνουν από την τάξη μου παιδιά χαρούμενα! Να έχουν αξίες και  να προσπαθούν για το καλύτερο. Να μπορούν να σκέφτονται κριτικά ανάλογα με την ηλικία τους, να κατανοούν τον εαυτό τους αλλά και τα συναισθήματα των άλλων. Μήπως είμαι λίγο ρομαντική; 


Υπάρχει η  τυπική μαθησιακή διαδικασία την οποία ακολουθούμε αλλά καθημερινά γίνεται προσπάθεια να περνάμε στα παιδιά και μια αξία. 

Τα παιδιά χρειάζονται έμπνευση. Δημιουργούμε το πλαίσιο και το χώρο που να επιτρέπουν στα παιδιά να αλληλεπιδρούν. Το μάθημα πρέπει να συνδέεται με τη ζωή τους και με ότι συμβαίνει γύρω τους. Είναι απαραίτητο να γίνεται σύνδεση της μάθησης με τις πραγματικές τους ανάγκες.   . Θα φέρω ένα παράδειγμα. Έξω χιονίζει και εμείς τους μιλάμε για τα ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ος. Δεν θα ήταν καλύτερα να σκεφτούν οικογένειες λέξεων σχετικές με το χιόνι και να γράψουν τον τρόπο που θα έφτιαχναν  τον δικό τους χιονάνθρωπο; Η χαρά της στιγμής θα δώσει την ώθηση στο παιδί να παράγει ουσιαστικό έργο ανάλογα με τις ανάγκες του. Αν αυτό που μαθαίνει το ενδιαφέρει τότε θα είναι χαρούμενο.


Φανταστείτε ένα σχολείο για χαρούμενα παιδιά.

Ο λόγος τώρα ανήκει στα παιδιά.

Έγραψαν τις ιδέες τους  για το κτίριο, την αυλή, τα μαθήματα, τους εκπαιδευτικούς, τις άλλες ασχολίες και την συμπεριφορά των παιδιών.
Ύστερα από την αποδελτίωση των απαντήσεών τους είδα ότι συμφωνούν σε ένα σχολείο καθαρό, μεγάλο, άνετο, με πολλές αίθουσες που θα έχουν πολλά και μεγάλα παράθυρα. Θέλουν να είναι πολύχρωμο και ψηλό. Να έχει μεγάλες πόρτες και χωρίς κάγκελα.
Την αυλή του σχολείου την φαντάζονται μεγάλη, ευρύχωρη, καθαρή και ακίνδυνη με πλαστικό τάπητα. Θέλουν να έχει ζωγραφιές στους τοίχους και χρώματα πορτοκαλί, ροζ και άλλα. Επίσης θα τους άρεσε να έχει δέντρα, λουλούδια και κατοικίδια ζώα για να τα φροντίζουν. Να υπάρχουν αρκετά παγκάκια σε διάφορους χώρους. Μια παιδική χαρά και πολλά παιχνίδια θα είχαν μεγάλο ενδιαφέρον  όπως και οι μεγάλες μπασκέτες. Μια πισίνα με νεροτσουλήθρα, με μπαλάκια και άμμο θα ήταν ιδανικά.



Τα μαθήματα που θα γίνονται συμφωνούν να είναι αυτά που κάνουν ήδη αλλά θα ήθελαν να γίνονται και μαθήματα μαγειρικής, γλυπτικής, παραμυθιού, θεάτρου, κηπουρικής και μουσικής.




Θέλουν οι δάσκαλοί /-ες τους να είναι χαρούμενοι, χαρωποί, χαμογελαστοί, υπομονετικοί, ευγενικοί. Να είναι θετικοί άνθρωποι και ανοιχτόμυαλοι. Επίσης να είναι δίκαιοι και υποστηρικτικοί. Αν είναι νέοι ακόμη καλύτερα.



Τα παιδιά τόνισαν ότι μεταξύ τους πρέπει να συμπεριφέρονται με ευγένεια, καλοσύνη, κατανόηση και αγάπη. Να βλέπει ο ένας τον άλλον φιλικά και να υπάρχει συνεργασία. Να μην τσακώνονται και να προσπαθούν να γίνουν φίλοι.
(Ανδρέας, Βίβιαν, Αλεξάνδρα, Εύα, Τάσος, Φίλιππος, Σοφία, Μανόλια, Δημήτρης, Μαργαρίτα, Θοδωρής, Κωνσταντίνος, Παναγιώτης)




Συμπερασματικά

Ένα χαρούμενο σχολείο δεν είναι βαρετό, τα παιδιά  θέλουν να φοιτούν. 
Ένα χαρούμενο σχολείο είναι ήρεμο, οι εκπαιδευτικοί θέλουν να δουλεύουν.
Ένα χαρούμενο σχολείο είναι ασφαλές, οι γονείς θέλουν να στέλνουν τα παιδιά τους. 
Ένα σχολείο δημοκρατικό δεν είναι  ανταγωνιστικό, καλλιεργείται η διάθεση για δράση. Ένα χαρούμενο σχολείο δίνει χρόνο για σκέψη, για στοχασμό, για συζήτηση.
Ένα χαρούμενο σχολείο καλλιεργεί την επικοινωνία,  την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και την ομαδικότητα,  τη συλλογικότητα και όχι τον ατομισμό.
Ένα χαρούμενο σχολείο είναι ένα ελκυστικό σχολείο.
Ένα χαρούμενο σχολείο έχει ενδιαφέρον...




Σας ευχαριστώ, παιδιά μου!

Είστε πηγή έμπνευσης!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.