Η δική μας γιορτή
![]() |
Αλεξάνδρα Δ. |
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Η σχολική χρονιά 2021-2022 έφτασε στο τέλος της. Λίγο πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους, χωρίς πολλές σκέψεις, μάλλον χωρίς καθόλου σκέψεις αλλά αυθόρμητα και με περίσσια διάθεση, στήσαμε τη γιορτή-πάρτι όπως την ονομάσαμε. Έφερε ο καθένας από κάτι φαγώσιμο, ηχεία που είχαμε, μουσική από τα κινητά μας που διαθέσαμε και μπόλικη διάθεση για χορό.
Την τρίτη σχολική ώρα δόθηκε το σύνθημα.
Παιδιά, ας διασκεδάσουμε!
Η γιορτή ξεκίνησε!
Αρχίσαμε να τσιμπολογάμε τα φαγώσιμά μας, τυροπιτάκια, λουκανοπιτάκια, σπανακοπιτάκια. Μετά τα «πιτάκια» προχωρήσαμε σε κεκάκια, ζελεδάκια, γλυκάκια, κρουασανάκια. Κι αφού τελειώσαμε και με τα «-ακια» συνεχίσαμε με χορό που πάει μαζί με τον χυμό.
Αν και οι χυμοί ήταν μόνοι τους!
Το κέφι είχε «ανάψει»! Χορεύουμε, στροβιλιζόμαστε, κάνουμε τρενάκι, κουνάμε χέρια, χοροπηδάμε και χαχανίζουμε, γελάμε, κοιταζόμαστε.
Η τάξη μας έχει μεταμορφωθεί σε κάτι άλλο από αυτό που κάνουμε καθημερινά. Έτσι δεν είναι οι γιορτές; Να ξεφεύγεις από την καθημερινότητα. Τα παιδιά όρθια να πηγαίνουν πέρα δώθε, η δασκάλα πάνω κάτω να χορεύει, που δε χορεύει συνήθως.
Να κάνει στροφές με τον Φίλιππο, με τον Παναγιώτη, τη Σοφία, τον Τάσο, τη Μανόλια, τον Θοδωρή, τον Κωνσταντίνο....
Κάρτα με καλοκαιρινές ευχές
Η Μαργαρίτα Γ. παίρνει την πρωτοβουλία κι ετοιμάζει την κάρτα με ευχές για «καλό καλοκαίρι». Θέλει να γράψουν όλα τα παιδιά από μια ευχή. Τα καλεί ένα ένα, τους δίνει οδηγίες και γράφουν.
Πραγματικά διασκεδάζουμε πολύ ωραία και χαιρόμαστε αληθινά. Μια χαρούμενη τάξη που ετοιμάζεται για διακοπές. Τι πιο όμορφο!
Έχουμε συμφωνήσει ότι στο επόμενο διάλειμμα θα τελειώσει ο χορός και θα συνεχίσουμε έπειτα με απαγγελίες καλοκαιρινών ποιημάτων.
Έτσι κι έγινε.
Κάθονται όλοι σε κύκλο στις καρέκλες τους.
Με κλειστά μάτια και τυχαία μοιράζω τα ποιήματα.
Τα παιδιά τα διαβάζουν για λίγα λεπτά σιωπηρά. Προετοιμάζονται για να απαγγείλουν.
Ύστερα από μερικά λεπτά είναι όλα έτοιμα.
Μπροστά τους υπάρχει ένα σχοινί σε σχηματισμό λαβύρινθου (ελικοειδές σχήμα).
Ένα - ένα παιδί θα μπει μέσα και θα προχωρήσει για να φτάσει στο κέντρο.
Εκεί θα κάνει την απαγγελία.
Ο λαβύρινθος
Ο λαβύρινθος θύμισε το μύθο του Μινώταυρου. Τον αφηγηθήκαμε συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλον. Μιλήσαμε και για το λαβύρινθο του αυτιού που βοηθάει στη διατήρηση της ισορροπίας.
-Παιδιά σταθείτε στην είσοδο. Η μόνη επιλογή είναι να τον περάσετε και είτε αριστερά πάτε, είτε δεξιά, να φτάσετε στο κέντρο. Αυτοσκοπός είναι το κέντρο και η μόνη κατάληξη. Σαν να κάνετε έναν επαναληπτικό χορό με πορεία προς το εσωτερικό του εαυτού μας. Αυτό το πολύπλοκο, υπόγειο οικοδόμημα δείχνει την πολυπλοκότητα του ανθρώπινου μυαλού.
Ύστερα από την ολιγόλεπτη συζήτηση για τη σημασία του, τα παιδιά προχώρησαν προς την ολοκλήρωση της δράσης.
Τα ποιήματα ήταν σχετικά με το καλοκαίρι και όχι μόνο.
![]() |
Αλεξάνδρα Δήμου |
Τίτλοι:
Ζωή μπροστά (Γιώργος Κατσέλης)
Το φως της Αγάπης(Γωγώ Αγγελοπούλου)
Ο χορός της ΕΙΡΗΝΗΣ (Θεόδωρος Θανόπουλος)
Ν' αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα
Ώρα για διακοπές (Άννα Αθανασιάδου)
Το παιδί και οι διακοπές (Ρένα Καρθαίου)
Σώμα καλοκαιριού(Οδυσσέας Ελύτης)
Το καλοκαίρι(Μ. Σιώζου/Χ.Σιώζος)
Γλυκό καλοκαιράκι (Γωγώ Αγγελοπούλου)
Τα παιδιά του καλοκαιριού
Χα, χα, χα,...καλοκαιράκι!(Γωγώ Αγγελοπούλου)
Δελφίνι, δελφινάκι!
Το παιχνίδι (Γωγώ Αγγελοπούλου)
Παιχνίδι με γράμματα και λέξεις(Μαίη Κοκκίδου)
Να τι δίνει το φεγγάρι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.